Shipping policy

Blev det något fel i ordern? 
Ring oss på 0417-20125, Mån-Fre mellan 9.30 - 17.00 eller maila oss på shop@svenskakakao.se
Ordrar skickas dagligen mellan klockan 10.00-11.00


Frakt & leveransvillkor
Vi skickar och levererar varor endast inom Sverige, Danmark & Finland

 

Behandlingstid
Alla beställningar behandlas inom 1-3 arbetsdagar beroende på lagerstatus. Beställningar skickas inte eller levereras på helger eller helgdagar.

- För DHL Servicepoint tar det normalt 1-3 dagar för leverans från det av vi skickat paketet. För orter norr om Sundsvall är leveranstiden 2-5 dagar.  Vi garanterar leverans och ersätter och paketet ej nått mottagaren. 

- För PostNord Varubrev till brevlåda tar det normalt 1-3 dagar för leverans från det att vi skickat paketet
Paketet är spårbart men då leveransen inte behöver identifieras kan vi inte ansvara för godset efter att leverans skett. 
PostNord Varubrev 1:a klass är tillgängligt för alla beställningar under 1.5 kg.

Vid stor ordervolym kan leveranser försenas med några dagar.  Vid en betydande försening i leverans kommer vi att kontakta dig via e-post eller telefon.

 

Fraktpriser och leveransberäkningar:
Fraktkostnader för din beställning kommer att beräknas och visas i kassan.
Vi kan ej skicka varor till boxadresser.
Vi rekommenderar ej att choklad skickas till sjukhus.

Fraktfritt för ordrar över 299 sek inom Sverige

DHL-ServicePoint: 59 sek 

 

Icke uthämtade varor som returnerats

Om paketet nått utlämningsställen men ej hämtats ut sker en retur till oss efter cirka 14 dagar. 

Vi skickar paketet till angiven adress samt ett avi till angivet mobilnummer. Om du har fyllt i fel mobilnummer, ett utländskt mobilnummer eller ett nummer till en fast telefon kommer du inte att få ett avi. Om du fyllt i fel adress kommer paketet att returneras till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaden för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc) på 249 sek. Om ditt ordervärde är större än detta belopp kommer vi kreditera resterande summa och du får därefter lägga en ny beställning. Återbetalningen tar mellan 2-6 arbetsdagar. 

Om vi har angivit ett nummer eller en adress som skiljer sig från det du angivit i din order kommer vi att kontakta dig och skicka ut paketet kostnadsfritt igen. 

 

Skador under frakt
Svenska Kakao AB ansvarar inte för produkter skadade eller förlorade under frakt. Om din vara levererades skadad, vänligen kontakta leveransföretaget för att lämna in en skadeanmälan

DHL https://www.dhl.com/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.html 

PostNord https://portal.postnord.com/claimspublic/?_ga=2.115216583.1312942116.1591091329-1597525738.1589704307#/claims

Spara all förpackningsmaterial och de skadade varorna under tiden för att skadeanmälan behandlas. 

 

Återbetalningspolicy
Se våra villkor för retur och återbetalning

American Express Apple Pay Google Pay Klarna Maestro Mastercard Shop Pay Visa